Rabu, 22 Juli 2015

ACQUINTANCE

ACQUINTANCE
(PERKENALAN)


A. List of Expressions
How do you do : Salam kenal
* How do you do too : Salam kenal juga

What is your name? : Siapa namamu
* My name is … : Nama saya adalah …

Who are you? : Siapa kamu?
* I am … : Saya …

How are you? : Apa kabar?
* I am fine, thank you/I am okay, thanks : Aku baik-baik saja, terima kasih.

Where do you live? : Dimana kamu tinggal?
* I live on Beverly hills street, block B, number 9 : Saya tinggal di jl. Beverly hills, Blok B, nomor 9

Where do you come from? : Kamu berasal darimana?
* I come from California : Aku berasal dari California

How old are you?/What is your age? : Berapakah umurmu?
* I am 17 years old : Aku berumur 17 tahun

When and where were you born? : Kapan dan dimanakah engkau lahir?
* I was born in California, 7 July 1997 : Aku lahir di California, pada tanggal 7 July 1997

What is your occupation? : Apakah pekerjaanmu?
* I am a student : Aku seorang pelajar.

What is your religion? : Apa agamamu?
* My religion is Moslem/I am a Moslem : Agama saya Islam.

What is your tribe? : Apakah sukumu?
* I am a Java ethnic : Aku orang Jawa

What is your nationality? : Kamu warga Negara apa?
* I am an American : Saya orang Amerika

What is your hobby? : Apakah hobimu
* My hobby is playing Play Station : Hobi saya adalah bermain Play Station

Who is your father? : Siapakah ayahmu?
* My father is Mr. Rudolph : Ayah saya adalah Bapak Rudolph

Who is your mother? : Sipakah Ibumu?
* My mother is Mrs. Joanna : Ibu saya adalah ibu Joanna

How many brothers and sisters do you have? : Berapa banyak saudaramu?
* I have one brother and one sister : Aku punya satu orang saudara laki-laki dan satu orang saudara perempuan

What is your brother’s name? : Siapakah nama saudara laki-lakimu?
* His name is Andy : Namanya Andy.

What is your sister name? : Siapakah nama saudara perempuanmu?
* Her name is Susan : Namanya Susan

What is your father occupation? : Apakah pekerjaan Ayahmu?
* He is a farmer : Ia adalah seorang petani

What is your favorite color? : Apakah warna faforitmu?
* My favorite color is Green : Warna kesukaan saya adalah hijau

What is your favorite food? : Apakah makanan kesukaanmu?
* My favorite food is fried noodle : Makanan kesukaan saya adalah mie goreng.

What is your favorite drink? : Apakah minuman kesukaanmu?
* My favorite drink is Coca Cola : Minuman kesukaan saya adalah Coca Cola.

What is your favorite music : Apakah musik kesukaanmu?
* My favorite music is Rock : Musik kesukaan saya adalah musik rock.

Who is your favorite singer? : Siapakah penyanyi favoritmu?
* My favorite singer is Robbie William : Penyanyi favoritku adalah Robbie William.

What is your favorite band? : Apakah band kesukaanmu?
* My favorite band is Linkin Park : Band favoritku adalah Linkin Park

What is your favorite sport? : Apakah olah raga kesukaanmu?
* My favorite sport is football : Olahraga kesukaan saya adalah sepak bola

Who is your favorite football player? : Siapakah pemain bola kesukaanmu?
* My favorite football player is Kaka : Pemain bola favorit saya adalah Kaka

B. Example
Kevin : “Hi, How do you do?”
“Hai, salam kenal?”

Caroline : “How do you do.”
“Salam kenal.”

Kevin : “My name Kevin O’Brian, may I know your name?”
“Namaku Kevin O’Brian, beleh aku tahu namamu?

Caroline : “My name is Caroline Smith. But you can call me Carol.”
“Namaku Caroline Smith. Tapi panggil saja Carol.”

Kevin : “Nice to meet you Carol.”
“Senang bertemu denganmu Carol.”

Caroline : “Nice to meet you too, Kevin.”
“Senang berkenalan denganmu juga Kevin.”

Kevin : “By the way, where do you come from Carol?
“Ngomong-ngomong kamu berasal darimana Carol?

Caroline : “I come from England. What about you Kevin?"
“Aku berasal dari Inggris. Kamu sendiri darimana Kevin?”

Kevin : “I am the native here. I am an American. What are you doing here?”
“Aku orang asli sini. Aku orang Amerika. Apa yang kau lakukan disini?”

Caroline : “I am visiting my aunt and spending my holiday here.”
“Aku mengunjungi tanteku dan berlibur di sini.”

Kevin : “By the way, how old are you Carol?”
“Ngomong ngomong , berapa umurmu Carol?”

Caroline : “I am 21 years old. What about you?”
“Umurku 21 tahun. Kalau kamu?”

Kevin : “I am 22. Are you a college student?”
“Aku 22 tahun. Apa kamu seorang mahasiswa?”

Carol : “Yes I am. I study in Harvard University. How about you?”
“Ya. Aku kuliah di Universitas Harvard. Bagaimana denganmu?”

Kevin : “I study Biology in Colorado University. What subject do you take
Carol?”
“Aku kuliah Biologi di Universitas Colorado. Jurusan apa yang kamu ambil Carol?”

Carol : “I study about Ecology.”
“Aku mengambil jurusan Ekologi.”

Kevin : “It seems great. Well, if you want to walk around, I will be so glad to accompany you.”
“Kayaknya keren. Hmm, kalau kamu ingin jalan-jalan, aku akan dengan senang hati menemanimu.”

Carol : “It’s a pleasure, if you don’t mind. Lets go!”
“Tentu saja, kalau kamu tidak keberatan. Ayo kita pergi!”

Kevin : “All right”
“Baiklah.”

Tidak ada komentar:

Posting Komentar